Motörhead – The Wörld Is Yours

MOTÖRHEAD – The Wörld Is Yours
Motörhead Music / 39:15

Nová deska Motörhead je jedním slovem – perfektní. A to už ji poslouchám nepřetržitě, doslova alespoň jednou každý den, od Vánoc. Přestaňte se řehtat absurdní představě, že bych kdy o téhle partě nebo jejích dílech napsal něco diametrálně odlišného, a čtěte laskavě dál. Nahrávce The Wörld Is Yours totiž nic nechybí, a dokonce ani nepřebývá. Máme tu jako na dlani, koncentrovaně a v té nejvyšší kvalitě vše, na co jsme u těchhle veteránů zvyklí, co na nich tolik milujeme. Ptáte se, jak je to možné?

Inu, Lemmy, Phil a Mikkey už spolu, bez jakékoliv zásadnější přestávky, kamarádí dvacet let – a nejedná se v jejich konkrétním případě rozhodně o žádný sňatek z rozumu. Kytarista Phil Campbell stojí po boku velkého šéfa Iana Frasera Kilmistera od roku 1984, jeho prvním zářezem v diskografii motorové hlavy je album Orgasmatron (1986); bubeník Mikkey Dee, jehož prvním studiovým angažmá byla nahrávka Bastards (1993), v kapele právě načíná svou jedenadvacátou sezonu.

The Wörld Is Yours nabízí, ve skvěle padnoucím moderním zvukovém hávu, který možná někteří puristé označí za ‚trochu přebuzený‘, každému, co takříkajíc jeho jest. Máme tu svižné rock’n’rollové vypalovačky, střednětempé rozvážné jízdy i hutné, zatěžkané a nazlobené kompozice. Vše pochopitelně prodchnuté Lemmyho neopakovatelným smyslem pro humor a objaté hráčskou bravurou celého tria. A nechybí ani frontmanovy originální a autentické malůvky uvnitř bookletu, které si opět nesmíte nechat ujít!

Lemmy prostě a jednoduše nepatří k těm mým hudebním miláčkům, u nichž se nemusím pravidelně obávat, co že to na stará kolena vyprodukují. A to ani v jeho pětašedesáti letech. Je to přesně, jak říká Dave Grohl v aktuálním biografickém dokumentu Lemmy s podtitulem 49% Motherfucker, 51% Son Of A Bitch (předpremiéra v březnu 2010 na festivalu South By Southwest v texaském Austinu, do kin uveden 23. října 2010 promítáním na londýnském Film Festivalu, na DVD a blue-ray discích od 25. ledna 2011): Zatímco si takzvané legendy a hvězdy zvou do drahých snobských pařížských hotelů čím dál tím mladší modelky a herečky, objedná si Lemmy do svého kutlochu karton Jacka Daniela a prostě napíše další úžasnou desku Motörhead.

Klobouk dolů – a díky moc!